Sok Lúd Fanzin – Belief Gives Power interjú

A soha fénymásolóba nem kerülő fanzin első számából. A beszélgetést 2001 nyarán vettük fel kazettás diktafonra a művház előterében. Metal Hammeron edződött interjútechnikát  megroppantó vallomások tizennyolcezer forintos nadrágokról, a megyei undergroundról, a Heviához, Ramoneshoz fűződő viszonyról.

Gyula

 

Ez az interjú Jánossomorján, a zenekar próbahelyén készült az összes tag, valamint néhány „külsős” részvételével.

S.L.: A névről mit kell tudni?

Gazsi: Hát, a névről azt kell tudni, hogy ÉN találtam ki. (nagy röhögés) Azt jelenti, hogy a bizalom erőt ad. Úgy is lehet fordítani, hogy a hit erőt ad. Volt már aki összekeverte a vallásos hittel, ami hülyeség, mert közünk nincsen semmiféle valláshoz! Annyi, hogy meg vagyunk keresztelve, de nem tartjuk magunkat vallásosnak és egyházakat, a szervezett egyházakat – mindenfélét, legyen az krisna, vagy keresztény vagy akármi – azt elutasítjuk. A nevünk a zenekartagok egymáshoz való viszonyát jelenti.

S.L.: Miért és milyen célokkal kezdtetek zenélni?

Gazsi: Erről mindenkinek más a véleménye. Én azért kezdtem el zenélni, mert szerettem volna énekelni egy zenekarban. Aztán doboltam inkább.

Gyula: Én meg azért, hogy tetsszem a fiatal lányoknak.

Gazsi: Sanyi, te miért kezdtél el zenélni?

Sanyi: Azért mert hevimetál hős akarok lenni.

S.L.: Mondanátok valamit a zenei stílusotokról?

Gyula: Nem.

Sanyi: Hát olyan rév elemekkel tűzdelt hip-hop-os…

S.L.: Komolyra fordítva a szót?

Gazsi: Hát jó gyors hardcore zene punkos elemekkel, tehát ilyen streetpunkos hatások vannak benne szerintem elég rendesen. Kemény, gyors, agresszív zene.

Gazsi

S.L.: Vallotok valamilyen politikai nézetet? Hogyan viszonyultok a politikához?

Gyula: Nagyívben leszarom.

Gazsi: Az általános értelembe vett politika az nem érdekel; ilyen mittudomén politikusok, pártok satöbbi… Annyiban foglalkozunk a politikával, hogy antifasizmus. Utálom az antifasisztákat! (ha-ha) Az egyházellenesség is egyfajta politika.

Gyula: Meg az is hogy nem politizálunk

Gazsi: Tehát ha beülünk a Vadászba nem arról beszélgetünk, hogy ki mire fog szavazni.

Gyula: Hanem arról, hogy ma karamboloztam.

S.L.: Karamboloztál? Mesélj róla Gyula! Milyen zenét hallgattok szívesen, és milyet nem?

Robi (a jelenlévő Szobafogság énekese): Gyula, mondd hogy utálod a Ramonest!

Gyula: Utálom a Ramonest.

Gazsi: Ezt ne írjátok le! Én mindenféle zenét szeretek…

Sanyi: Én nem.

Gazsi: …az oi!-tól elkezdve a metálig. És azt írd le hogy a hardcore-osok csinálják a legjobb metalzenét.

S.L.: Sanyi?

Sanyi: Mi van?

S.L.: Milyen zenét szeretsz és milyet nem?

Sanyi: Britney Spears.

Gábor: Azt igen vagy nem?

Sanyi.: Azt igen. Úgy is tudjátok. (Ha-ha)(kórusban)

Sanyi

S.L.: Elmentek ti a picsába! Gábor?

Gábor: Milyet nem? Hát Heviát azt nem. (tapsvihar)

S.L.: Ez egy határozott vélemény!

Gábor: Végülis mindenfajta zenét, rockot punkot.

Gyula: Nem szeretem a metalt, kivéve a Kreatort. Én a gyors zenét szeretem.

S.L.: Speed metalt?

Gyula: Nem, mondtam a metalt nem. Olyat ami szól valamiről.

Gazsi: Az nagyon fontos, hogy a zenének legyen mondanivalója, mert lehet akármilyen jó a zenekar, ha hülyeségeket beszél, akkor nem szeretem. Hát zenekarneveket mondjuk, a The Businesstől elkezdve a Poison The Well-et akkor, Bettercore, az az egyik kedvencem hi-hi.

Gyula: Én szeretem a Sakáltanyának a betétdalát is. Meg a Madonnát is nagyon szeretem.

S.L.: És mit nem szeretsz?

Gyula: A Szobafogságot nem szeretem. (ehe-ehe)

S.L.: Mi a véleményetek a sXe-ről a vegetáriánusságról, veganról, és arról, hogy ezekről zenekarok énekelnek?

Gyula: Jó hogyha énekelnek róla, de nem lehet túlzásba vinni.

Gazsi: Ez teljesen így van, mert ezek nem rossz dolgok az sXe, a vegetáriánusság meg a vegan, de hogyha valaki annyira erőlteti már ezeket a szövegeket, hogy másról szinte nem is tud írni az már gáz. Mert azzal már ráerőlteti a véleményét másokra.

S.L.: Mit szóltok az ötödik Skinbombban megjelent anti sXe cikkhez?

Gazsi: Azt a cikket szerintem teljesen elfogult srácok írták, mert igaz, hogy van alapja, mert tényleg sokan viselkednek úgy ahogyan ott le van írva, de a sXe nem erről szól.

S.L.: Mit gondoltok a márkás ruhákról?

Gazsi: Aki szereti, az hordja.

Sanyi: Meg akinek van rá pénze.

Gyula: Én szeretem. És nekem nincs pénzem, és évente veszek egy nadrágot.

Sanyi: De az is tizennyolcezer forint bazmeg.

Gazsi: De ez attól is függ, hogy milyen márka. A Nike céget azt például igyekszem bojkottálni. Én legalábbis, mert ők az egyik legnagyobb olyan cég aki kihasználja teljesen azokat az embereket, akiknek nincs lehetőségük máshol dolgozni. Az ázsiai minimálbér alatt dolgoztatják őket amiből nem tudnak megélni.

Gyula: Főleg a gyerekeket.

Gazsi: Igen, gyerekeket meg nőket.

S.L.: Milyennek látjátok a környékbeli underground színteret, és az ehhez viszonyuló átlagemberek reakcióit?

Gyula: Semmilyennek, a reakciók meg szarok.

Gazsi: Reakciók azok nem is nagyon vannak, most így a május elsejei fellépés után voltak, amilyen reakciók jöttek az jellemzi az egész pórnépet.

S.L.: Részletesebben?

Gazsi: Tehát hogy abszolút nem figyelnek azokra a mondanivalókra amikről mi szóltunk, hanem hogy milyen szar zene, meg rohadt kommunisták, meg…

Gyula: Drogosok!

Gazsi: Drogosok is vagyunk. Szerintem underground zenei élet nincsen, illetve itt Jánossomorján van, de máshol nincs.

S.L.: A környéken?

Gazsi: Hát hol lenne máshol? Mert az, hogy a Black Secret eljátszogat, az…

Gyula: A Black Secret az onnantól fogva, hogy Óváron tizenötezerért játszott, már nem underground.

Gazsi: Meg az, hogy a dobos aki Metal Hammer fotózásra felveszi az Iron Maiden pólóját, utána meg veszi vissza a világoskék felhőkabátot.

S.L.: De én ezzel nem értek egyet, hogy semmi, mert Jánossomorján van például három zenekar, most már rendszeres koncertekkel.

Gazsi: Jánossomorján van underground élet, mert mi eljárunk koncertekre, meg mi tudunk arról, hogy mi van az egész országban, de most vegyél egy Parabellumot…

S.L.: És a Late?

Gazsi: A Late az megint más, mert az nem egészen underground zenekar.

S.L.: Casket Garden mondjuk, azok azok, aztán a Greguséknak van egy zenekara, azok grindot játszanak…

Gyula: Szerintem ha a megyében össze tudsz szedni tíz underground zenekart akkor összerakhatod a kezed.

Gazsi: De ezek az ilyen Casket Garden szintű zenekarok is olyanok, akik magukat esetleg undergroundnak vallják, ők is csak azért zenélnek, hajtanak, hogy egy minél jobb kiadó kiadja…

Gyula: Nem pedig underground kiadó…

Gazsi: és minél több CD-t adhassanak el.

S.L.: Ez akkor most egy kicsit hülye kérdés, de akkor szerintetek az underground határa hol húzható meg?

Gazsi: Ezt mindenki saját maga dönti el szerintem, énszerintem a pénzt azt abszolút…

Gyula: Aki már pénzért csinálja az már nem underground.

S.L.: Ezt akartam hallani! Mik a közeljövőre néző terveitek, demó, koncertek, stb?

Gyula: Egy kaliforniai turné…(haha)

S.L.: Persze nem pénzért?

Gazsi: Szeretnénk kiadni az első anyagunkat, CD-n és kazettán fog kijönni Polgár Zsoltnál.

S.L.: Bakelit nem lesz?

Gazsi: De, lemezen is akarunk kiadni majd egy anyagot. Aztán tervezünk egy splitet a Szobafogság nevű jánossomorjai underground oi-punk zenekarral. (a mondat fele üdvrivalgásba fulladt) Koncertmeghívásunk egyenlőre nincs de a kontaktokat majd oda kell írni.

S.L.: Végére valamit?

Gazsi: Szeretnénk minél több helyen koncertezni.

S.L.: Mit üzentek a Sok Lúd fanzin olvasói számára?

Gazsi: Ne bántsátok a disznókat!

Leave a Reply

